[pic=659_1289056856.jpg]De Vlaamse Media Maatschappij (VMMa), de mediagroep die al eigenaar is van VTM, 2BE, JIM en VTMKzoom, neemt de lifestylezender Vitaya over. De VMMa en Media ad Infinitum, de exploitatiemaatschappij van Vitaya, zijn vandaag tot een overeenkomst gekomen.De VMMa voegt de analoge televisiezender en de digitale zender Vitaliteit aan zijn portefeuille toe. De overnameprijs is niet bekendgemaakt.BelgaVolgens Peter Quaghebeur, directeur-generaal van de VMMa, past Vitaya perfect in de zenderportefeuille van de mediagroep uit Vilvoorde. "Naast onze brede publiekszender VTM, hebben we het meer mannelijke 2BE, JIM voor de jongeren en VTMKzoom voor de kinderen. Een zender die vooral gericht is op vrouwen, is complementair in ons tv-aanbod. Daar komt bij dat Vitaya, net als onze vier huidige tv-zenders, een sterk merk is", aldus Quaghebeur.Volgens Yvette Mignolet (foto in tekst), afgevaardigd bestuurder van Vitaya, heeft de VMMa de mogelijkheid om de zender te laten groeien. "De synergievoordelen van VMMa bieden Vitaya nieuwe mogelijkheden die vroeger niet realiseerbaar waren. Bovendien blijft Vitaya op die manier in Vlaamse handen."Wat de concrete gevolgen zijn voor het personeel en hoe de nieuwe structuur er zal uitzien, is nog niet bekend.(Belga)